Nuffnang Adds

Tuesday, November 9, 2010

I wish I could have my own baby...


Sepanjang kehidupan saya (macam tua je bunyi), ahh bakunya bahasa saya hari ini. Tapi tidak mengapalah. Saya berbicara dengan skema sket arini sebab topik ni sangat mengujakan saya. Tambahan pula saya sedang kelapangan yang teramat sangat di tempat kerja, membuatkan saya sangat rajin menulis di blog ini.

Fakta yang harus anda ketahui tentang diri saya....
  1. Saya sangat sukakan baby...
  2. Tapi the biggest fear in my life is giving birth
  3. Walau bagaimana pun, saya akan cuba atasi ketakutan itu sebab saya suka sangat baby dan saya inginkan baby saya sendiri...hu (tidak dapat dibayangkan..ngerinya. nyeri+nyilu saya ketika ini walau hanya membayangkannya sahaja! awww!)
Kenapa saya suka baby?
  • sebab baby cute sangat2!
  • bau badan baby sangat wangi!! (suka2)
  • suka tengok mata baby innocent...(buat kita rasa syg)
  • saya suka hug baby dan dodoikan baby sampai dia tido (alala..sweetnye)
  • saya suka cium pipi baby sebab lembut sangat
  • semua yang ada pada baby semua kecil2-tgn/mata/mulut/kaki
  • tengok baby buat saya rasa tenang
  • suara baby nangis sangat comel (eee..geram)
  • suka tengok baby tido
  • pendek kata saya suka semuanya tentang baby
Ini adalah antara gambar-gambar baby  yang mendesak mother instinct saya. Semoga terhibur :)









Dapat tengok sesuatu tak dari pic ni?
Baby2 ni sangat suci kan... Mereka melihat segala-gala yang ada di sekeliling mereka dengan penuh minat. Menakjubkan bila melihat bayi secomel ini boleh hidup dalam kandungan seorang ibu yang saiznya sangat kecil. Saya sendiri tidak habis berfikir melihat baby ini dibentuk dalam rahim seorang ibu, bertumbuh dan membesar di dalam kandungannya selama 9 bulan..kemudian dilahirkan ibunya. Aww..bahagian ini yang sangat menakutkan. Bayangkan ibu yang bergelut antara ajal dan maut untuk melahirkan baby..Peritnya tidak terbanding oleh sakit apapun di dunia ini... Hargailah isteri anda, ibu anda dan kekasih anda yang bakal menjadi ibu kepada anak-anak anda suatu hari nanti. (merapu la pulak). 

Okay2. Berbalik kepada diri saya....
If only I could, I want to have my own baby now...but I know, I have to wait until I'm married...:-( It's okay. I will wait for it. Hehe...but if I have a baby kan, I want my baby face exactly like his dady face. Coz I love his dady so much... Nak rambut, mata, face shape, hidung dan segala-galanya ikut dady dia...hihi. (berangan jap). Perkara yang paling menakutkan dalam hidup saya adalah giving birth. Tapi saya tau, kalau saya takut giving birth, saya takkan ada baby saya sendiri. Wah...bagai kanak-kanak sungguh pemikiran saya ini. Kalau ditakdirkan suatu hari nanti saya ada baby, saya nak tulis diary hari-hari untuk baby sejak dia dari dalam perut lagi... Supaya baby tahu saya sangat sayangkan baby... Semoga doa saya ini dimakbulkan lah hendaknya... Tuhan, kalau boleh saya nak baby twin ye! Amin2...(tolong2 doakan saya ek) :) 

Rapuan kaki: Entah bilalah saya akan punyai baby saya sendiri....Harap-harap saya akan berpeluang juga tengok baby saya sendiri nanti. Baby...wait for mumy! We gonna meet u soon... Mumy love u! Ahaks! Jangan marah...saya tengah cuba bersikap optimis ni. Move ahead and go beyond :-)

5 comments:

  1. me also , i love baby.. tang aku bedau kawin.

    ReplyDelete
  2. nya meh..harus plan kawin pastok. sak bulih baby cepat2. haha...

    ReplyDelete
  3. I like the Baby pic "From God" truly having a baby is a blessing to a couple.

    How old are you now dear eliz? Good to married early & having baby in early age.

    Nanti baby dah besar, mommy also still Hot. Hot Young Mommy ;)

    ReplyDelete
  4. thanks dellyne. hehe. too soon for me. still young. :p

    ReplyDelete
  5. Hye guys. Im soon to be mum. Hihi. Hopefully my baby will grow healthy and cute like his dady. Ngee~♥

    ReplyDelete