Nuffnang Adds

Sunday, October 24, 2010

Sepintas lalu...

Hello guys..lama da sik update blog asanya. ada berminggu2 udah kan. Dalam seminggu tok banyak yang dah berlaku dalam lipatan sejarah hidupku. Salah satunya Miss Borneo Beautiful 2010 audition yg bertempat di Mega Hotel Miri pada 16 October yang lalu. Dalam ketidakyakinan aku melangkah jua memberanikan diri join beauty pageant ya. Sebab aku kurang yakin dengan kemampuan diri sendiri.

Aku tok kan jenis yang cute (perasannya)...small type girl. Pendek (dalam 5 ft 3 inch). Biasalah mun beauty pageant at least 6 ft baru ok... Tapi sebab dorongan yg tersayang, family dan semangat ingin mencoba aku pun pergilah audition.Time audition ya memang la asa sik confident langsung nangga contestant lain suma cantik2, tinggi dan gorgeous. Asa kerdil jak aku kat sia.

Sepanjang audition ya, aku ngakulah ada asa nervous kit. Mmg wajar pun kan..mesti suma ada rasa cam ya jwk. Sedar sik sedar, audition dah habis. Bila diannouce contestant yg masuk semi-final, aku terkejut sbb aku ditunggah sekali. Waa...surprisingly kan. Bila pose ya, asa cam aku jak yg terpendek sia. Hehe...

Tok pic aku time 1st audition ya...
 


Last Saturday mek org ada audition lagi untuk Miss Borneo Finalist Selection di Mega Hotel, 11th floor.. Masa ya kmk org dinilai berasaskan catwalk..so asa nak patah ada jwk kaki belajar catwalk dan pose ya. Asa nak tercabut tulang kaki wak, berdiri lama2 k heels dan bercatwalk berjam2. Susahnya jadi model...nasib bait aku pendek. Mun sik, mesti aku bercita-cita nak jadi model yg rutinnya payah ya ampun.

Kmk org lunch break kol 12 pm. Then tepat 1.15 pm kmk org berkumpul balit dan nama finalis yg berjaya ke pusingan akhir pun diumumkan. Seramai enam orang terpilih dan cdaknya mmg tinggi2 sekalian. Walaupun aku sik terpilih masuk final, tapi aku sik jwk sedih sebab aku berjaya msuk semi-final walau pun aku tok sepatutnya sik qualified disebabkan ketinggian aku yg sgt pendek ini. Organizer pun pdh giya..bukan kerana soal sik cantik, bukan soal body sik kacak or catwalk yg jadi masalah cuma ketinggian ya mmg sik dapat diselamatkan la. Suma perfect except my height.

Tok pic aku before audition with Adeline and other contestant (kerdilnya aku)..


To all of my friend yang masuk final round, congratulations to u all. Do the best in ur final girls. Esp for Adeline, Ellyvinor, Genervie, Jolin and the rest (maaf if spelling nama korang salah). Nice to know u all. Make Miri proud of u girls.

For my syg, thank u so much coz believe in me. Thanks for bein supportive dear. Im so lucky to have u as my lover. Kalau bukan sbb syg, mesti ku sik join beauty pageant tok dan mesti ku sik tauk yg aku dapat masuk semi final. Sbb ku mala jak sik yakin dengan diri sendiri. Banyak yg ku belajar dari Miss Borneo tok. Self confident, berani, belajar grooming, catwalk, social etiquette dan paling penting belajar menghargai diri sendiri.

Footnote: You're beautiful...in ur own way~Alaric Soh kata-kata ya memang benar. Kita salu madah diri sik kacak.Cintailah diri sendiri dan yakin dengan apa yg kita miliki sebab Tuhan menciptakan kita dengan kesempurnaan dan keistimewaan masing-masing.

P/S: Andai anda merasa diri serba kekurangan, tidak menarik, tidak cantik dan selalu mengimpikan diri menjadi orang lain, bangkitlah dari mimpi dan berpijaklah ke alam nyata. Anda juga punya kecantikan tersendiri sama seperti mereka. Inner beauty is the important thing for a women. Walk with confident, talk with confident and believe in urself because u worth it!

2 comments: