Nuffnang Adds

Wednesday, September 29, 2010

Work Life....

Gudmorning all....aku rasa agak blurr la nulis dalam blog tok. First time bha...ada jwk asa sik yakin nak nulis. Yah, semangat aku nak nulis ritok. Agak2 lah..sebab marek aku syuk gilak layan baca blog kawan aku. Suka gilak baca benda ditulisnya arah blog ya. Ikhlas dan sik hipokrit. Pa lagi awal2 pagi cam tok aku memang free kat office. Kedong ku sekda keja, bagus gik aku memanfaatkan masa dengan polah keja yang berfaedah nak...(haha) Sik jwk duduk goyang kaki kat office...Kaka pasal keja, aku kediri pun malu jwk sbb most of time aku nang free. Asyik2 muka aku jak online awal2 pagi kat facebook sampe petang. Mun sik tangga movie dengar2 lagu arah youtube. Segan asa dengan bos dan bala dak clerk kat bawah yang busy mok mampus. Aku kat office aku di atas dengan managing director yang salu travelling. Salunya aku sorang2 jak kat office tok.

Melapor jak keja, bos terus beli sebuah pc baru, provide office kacak2 k aku, bagi kemudahan internet 24 jam.. siap belanja aku minum g mun petang tiba. Segan asa bos bait gilak. Beri nya aku post jadi admin executive assistant. Kerja nang rilek, aku cuma perlu monitor cdak clerk, renewal dan license application company. Ada2 pun kerja lain nya bagi sikit jak. Mun yang kaki menaip cam aku tok, neyda lama polah benda ya. Bos bagi aku kerja, aku akan siapkan secepat mungkin. Sik sampe setengah jam, aku dah bagi nya balit. Walaupun aku duduk goyang kaki jak kat opis tok, kalu ada kerja diberi aku ng fokus la wei. Bukan sebab malas, tapi nang sekda kerja nak dipolah. Aku ada imagine jwk, andai aku kerja kat bank, mesti aku busy, stress dan sik setenang tok hari-hariku. Sebab yalah bapak aku sik galakkan aku kerja bank. Ish, tapi gaji besar apa...starting jak dah 2500 sebulan. Tapi sik hal lah, kali ada hikmah di sebalik semua ya nak. Ada jwk hati nak jadi GSTT (Guru Sandaran Tidak Terlatih) tapi sebab muka aku cute gilak (entahlah..org madah giya tapi ku tga hodoh jak) dan saiz badanku yang kecik tok, aku rasa rendah diri nak apply. Bukan aku yang ajar murid, jangan2 murid yang ajar aku....(sambil gelak sorang2 kat office tok). Mudah aku yang kena buli biak...bukan aku pande gilak marah orang..Tauk sik kenak? Sebab roomate aku cakap muka aku tok bait gilak...camne aku polah muka marah pun, tetap cute jwk. Alasannya, nya madah muka aku kedak senyum bila marah...Aih, mesti time mak aku mengandungkan aku nya salu senyum nak. Sebab ya muka aku cam tok...hehe (perasan jak lebih ya).

Life pas kerja mmg berbeza dengan life time gik jadi student dolok. Rindu dengan life ya. Keluar dengan kawan-kawan, sik tido malam polah asgmnt, academic writing...prepare untuk presentation. Terutamanya dengan roomate aku la. Ish, banyak suka duka dah dikongsi bersama. Dengan besties aku (Cecil, Joyce, Jess, Tina and Ika). Aku sik banyak gilak kawan ompuan... Ntah la. Sebab aku jenis yang salu polah kerja kdri. Embak palak kdri jak. Kali sbb zaman remaja dolok marek aku tok 'boyish' kit.


Bah, melalut dah aku tok. Len kali la ku nulis g k. Mungkin pas 23 jam ka... Nak rehat lok. Makan...hihi.

No comments:

Post a Comment